top of page
  • קצר & לעניין

גדרות המגדר המוגדר


לאחרונה אנחנו שומעים יותר על ילדים שאינם חשים בנוח עם המין הביולוגי והמגדר שאתו הם נולדו. הגישה הפרוגרסיבית טוענת שיש לאפשר להם לשנות את מינם בעזרת התערבות רפואית כדי למנוע את הקונפליקט הנובע מהפער שהם חווים בין הפנים לחוץ.

אחרים טוענים שלא נכון לשנות את המין בגיל צעיר כיוון שישנן ההשלכות בריאותיות ופסיכולוגיות שחלקן בלתי הפיכות. לדעתם הזהות המינית והמגדרית היא תוצר של תהליך התבגרות והבשלה ברמה הנפשית והמנטלית, ויש לאפשר לו להתרחש ללא התערבות מקבעת.


דיספוריה מגדרית:

ילדים המבקשים לשנות את מינם חווים בדרך כלל מצוקה נפשית קשה.

חלקם מפתחים סלידה כלפי הגוף ברגע שהוא מתחיל להתעצב בהתאם למגדר שהם לא מזדהים אתו.

ההסללה המגדרית מקבעת את הדרך שעליהם להראות ולהתנהג בהתאם למין הביולוגי שלהם וקשה להם להתבטא באופן חופשי כזכרים אם הם נולדו נקבות והפוך. אין ספק שכל עוד בנות נראות ומשחקות כבנות ובנים כבנים, קשה מאוד להשתייך למגדר השני מבלי לשנות את השם והמראה החיצוני. לא פלא שהורים רבים בוחרים לעזור לילדיהם להמיר את המגדר המולד במגדר ההפוך במטרה להשיג עבורם רווחה נפשית.


גם וגם:

טרנסג'נדרים משיגים תאום בין הנראות הגופנית למגדר שהם מזדהים איתו, אך הם עדיין כלואים בין גדרות המגדר המוגדר.

לעומתם ישנם אלה המתעלמים מההסללה המגדרית ואינם זקוקים להגדרות מסורתיות כדי להרגיש בנוח עם עצמם. חלקם מזדהים כ "לא בינריים" ומבקשים שיפנו אליהם בכינוי הגוף "הם". כדי לתקשר בצורה הרמונית עם הסביבה הם בוחרים הגדרה ולשון פנייה, אך שומרים לעצמם את החופש לשנות את המגדר בהתאם להלך רוחם.


המשמעות הרוחנית למגדר:

נשמות בוחרות להתגשם בגוף נקבי או זכרי כחלק מהרצון להכיר את שני הקטבים המרכיבים כל חוויה בעולם הפיזי. רק לאחר שמתקבלות מסקנות מכל ניסוי דרך שני הקטבים, מושגת שלמות הבנתית המאפשרת להתפתח לשלב הניסוי הבא.

נשמה בוחרת להתגשם בגוף שיהווה את הכלי המדויק ביותר עבורה לתהליכי ההתפתחות, והיא לוקחת בחשבון את תנאי החיים הצפויים לה בהתאם למגדר שאליו היא תשתייך.


חופש מגדרי:

בעידן הישן הבחירה להיוולד בגוף נקבי או זכרי יצרה מגבלות עצומות וניתבה את תסריט החיים באופן חד משמעי.

ככל שהמוסכמות החברתיות נשברות ומשתנות, הזהות המגדרית מאבדת את המשמעות המסורתית שלה. רוח האדם החדש הרבה יותר חופשיה ועצמאית והנוקשות המגדרית מתחלפת בחופש מגדרי ההולך וצובר תאוצה.

(תודה לדיויד בואי שהביא לנו את הבשורה)


דיוק וסטייה:

כל עוד אדם דבק בתסריט חייו ומממש את ייעודו, עבור הנשמה אין זה משנה כיצד הוא בוחר להראות כלפי חוץ ולאיזה מגדר הוא משייך את עצמו.

במידה ובעקבות השינוי החיצוני משתנות גם בחירות וההתפתחות נפגעת, מתרחשת סטייה מהתסריט שנבחר מראש לשם למידה.

כשהייעוד האישי ננטש בכדי להתאים לסביבה , נעצרת זרימת האנרגיה ממצבר החיים שנבנה כדי תמוך בו. בתגובה לכך המרכזים האנרגטיים (צ'אקרות) מפסיקים להתמלא בצורה נכונה, דבר שמוביל לחוסר חיוניות, דיכאונות ופגיעה בבריאות הפיזית.


ילדי האווטאר:

ילדי העידן החדש נולדו עם תסריט חיים הרבה יותר גמיש ועצמאי והם לא מחויבים למלא אחר הציפיות המגדריות של החברה.

את ייעודם הם ממלאים בעזרת רמת האינטליגנציה הגבוהה והתקשורת המפותחת שלהם, וחלק נכבד מחייהם הם יבלו ברשת דרך אישיות האווטר שיבחרו לעצמם.

כל עוד הם דבקים בדרך שבה נשמתם בחרה לחקור, לגלות ולהמציא את העולם החדש, אין זה משנה אם הם הוא היא או הם.




פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page